söndag 28 mars 2010

Sovande lamm


Amigurumi är fortfarande hett.Jjag hittar nu mönster nästan varje dag. Jag hinner bara inte virka dem alla. Just nu är det väl påsktema på många ställen.

Mönstret till dessa sovande lamm hittade jag hos Haruki i Canada. Hon skriver på engelska, men man lär sig snart att läsa mönster även på det språket. Annars är det bara att pröva. Jag följer sällan mönster strikt. Det fanns ingen svans på originalen, men jag gjorde en liten svans på mina.

Harukis sovande lamm var så gulligt. Mina blev inte lika söta som hennes, men jag ska försöka borsta upp "pälsen" lite så att den blir lite ullig. Jag gjorde två lamm, ett vitt och ett svart. Lammen ska lottas ut till mina elever. På vår tur runt jordklotet har vi kommit till Australien och där finns nog fler får än människor.

3 kommentarer: