söndag 10 juli 2011

#15-22 Stickat till smått

 Det var nu över en månad sedan senaste inlägget här på pysselbloggen. Det blir så ibland. Man pysslar med olika saker i perioder. Början på sommaren brukar vara fulltecknad av allt möjligt och tiden räcker oftast inte till att pyssla. Men lite har jag gjort trots allt. Små alster, som går fort att bli klar med, är roliga att ha med sig. Då kan man sticka lite när man har några minuter över.
 En vän till mig har skapat en grupp på Facebook som heter Sticka vidare. Hon lade till mig i gruppen. De stickar till världens barn. Jag har stickat mössor och sockar till nyfödda. Just nu funderar jag på om jag ska ge mig på en filt eller kanske en annan modell på mössor.Mössor var roligast.
Garnet hämtar jag i min restgarnslåda. Det är bra när man kan använda de små nystanen som man alltid får över. Det går ju inte åt så mycket till en mössa eller ett par sockar. Mönstret till sockarna hämtade jag från Värma varandra. Där kallas de mjukiskängor. Mössorna är av navelsträngsmodell och finns att hämta från Kyrkkaffebloggen. Där kan man hitta länkar till flera modeller. Två av mina är stickade i bomullsgarn och de andra i ull/akryl.

2 kommentarer:

  1. Vilka små gulliga mössor! Jag älskar att sticka mössor. Det går relativt fort för det mesta.

    SvaraRadera
  2. Visst har du fått till en del men jag håller med dig att vissa perioder så ligger allt nere.
    Ha det så gott..

    Kram Maidi

    SvaraRadera