lördag 16 juli 2011

#23-26 Femtimmarskofta och fler mössor

 Nu är mitt senaste projekt avklarat. Jag har stickat en femtimmarskofta. Nu tog det nog lite längre tid, snarare 12 timmar. Fast då gjorde jag en massa annat emellan. Så rena sticktiden kanske blev 5-6 timmar. Jag tycker den blev jättegullig. Färgen är betydligt starkare i verkligheten än på bilden. Det var så roligt så jag ska genast starta ett nytt femtimmarsprojekt. Den här gången blir det nog en sex-sjutimmarskofta för den ska på en huva.
Idag räknade jag mina mössor som jag stickat till Afrika. Elva stycken har det hunnit bli. Här är tre till som jag inte visat. Min favorit är den multifärgade längst ner till höger. Garnet var multifärgat i akryl. Egentligen gillar jag inte ren akryl. Det knarrar så om det när man stickar. Men akryl eller bomull skulle det vara och garnet var så vackert. Drygt var det också och snabbt stickat. Jag stickar de flesta mössorna utan mönster efter eget huvud. Jag provar lite olika varianter.
Det var allt för idag.

1 kommentar:

  1. Du var då produktiv! Härligt! Jag har stickat alldeles för lite i sommar och babymössor var inte så enkelt att göra som jag trodde.

    SvaraRadera