onsdag 6 februari 2013

Ränder och ugglor

Enda fördelen med att vara hemma och sjuk i flera dagar var väl att när jag väl orkade sitta uppe kunde jag sticka lite på mina sockar i Järbos mellanraggigarn. Garnet är randigt i sig själv så det var bara att sticka på. Varma och sköna verkar de vara.
 Idag blev också restgarnsmössan med ugglemönster klar. Det är alltid lite pilligt att sticka flätor men det gick med tungan rätt i mun och ingen hemma utom hunden.
Mössan blev lite stor, men den är mjuk och skön. Om jag skulle sticka ytterligare en, tänker jag nog minska med en uggla. Fast då kanske det är något annat garn jag har lite rester av.

2 kommentarer:

  1. Dina sockar ser verkligen gosiga ut.. Jag ska göra en djupdykning i min restgarnslåda för jag behöver också ett par nya sockar nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Åh! Oklart om du kommer se det här. Jag undrar om du har lust att dela med dig av mönstret till ugglorna? :D

    SvaraRadera