onsdag 2 oktober 2013

Flätmönster på båda sidor


Oj, vad längesen jag skrev något här. Det betyder inte att jag inte pysslat något på länge, men jag har bara inte orkat skriva om det. Stickade en top i somras, men den har inte blivit monterad än. Nu har jag gett mig på en scarf med flätmönster som blir likadant på båda sidor. Fast jag tänker nog sy ihop den till en halstub. Jag kanske vrider den så att det blir en möbiussjal.

Mönstret är lagom svårt. I princip består det av tre varv. Lägg upp ett antal maskor som är delbart med 8. Börja med att sticka *4 rm, 4 am* och upprepa varvet ut. Gör detta i två varv. På tredje varvet sätter jag *två rm på en flätsticka, stickar 2 rm, sätter tillbaka de två maskorna och stickar dem räta, stickar 4 am* och upprepar varvet ut. Inte så svårt och det blir ganska snyggt. Vi får se när det blir färdigt. Just nu stickar jag bara lite framför TV:n på kvällarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar