onsdag 24 september 2014

Dags att klippa till


Då har jag kommit så långt på min Siri att det är dags att klippa upp mitt fram. Då gäller det nog att ha tungan rätt i mun så jag har sparat det arbetet till en dag när det är dgsljus och jag är utvilad. Sen ska jag sticka framkanterna och halslinningen. Frågan är vilka knappar som kan passa dinna kofta.


För att inte sitta sysslolös så har jag börjat på ett par sockar till maken. Garnet köpte jag på Lidl för strax under femtiolappen per förpackning. Det blå garnet ska bli sockar till maken. jag stickar so vanligt tåupp, båda samtidigt på magic loop.


Min Hitchhiker blev ju klar för ett tag sedan. Nu har jag blockat den och den kom väl till pass igår morse då vi hade frost på morgonen när jag skulle till jobbet. I samma garn stickade jag en mössa som var skön att dra ner över öronen medan jag skrapade rutorna på bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar