onsdag 3 september 2014

Startat en Siri


Då har jag börjat att sticka på min Siri-kofta. Mönstret finns att köpa på Ravelry. Garnet har jag köpt på Magasin Duett. Det är ett Supersoft Silver Grey. Jag gjorde en provlapp och kom fram till att jag behövde använda tunnare stickor än det stod i beskrivningen. Det är lite pilligt innan man kommer på mönstret, men nu verkar det funka.


Innan jag kunde börja på Siri var jag tvungen att sticka klart min Hitchhiker i Norogarnet. Den blev inte så stor men det funkar nog ändå. Den kanske blir lite större när jag blockat den. Jag använde ett nystan och då blevdet inte 42 uddar som i en riktig Hitchhker, men det gör ju inget.


Av det andra nystanet i samma garn gjorde jag en mössa att ha när höststormarna sätter in. Den är inspirerad av tant Koftas Hitochditmössa, men jag gjorde efter eget minne.


Idag var inne i stan och handlade. jag har sett att andra köpt sockgarner billigt på Lidl. Så jag gick dit och kollade. Det fanns några förpackningar kvar. Det blev en blå och en grå och svart som fick följa med hem.

Det lär nog dröja innan jag kan sticka sockar. Först ska Siri bli klar. Sen har jag beställt lite mer Norogarn till en topp. Det ligger på posten och ska hämtas imorgon. Sen kan det bli sockar igen. men jag har ju sockar som jag kan använda så jag behöver inte frysa om fötterna ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar