söndag 1 maj 2011

#13 Blå mössa beställd

 För ett tag sedan virkade jag en röd mössa nästan likadan som min och gav till en tjej som brukar vara hundvakt åt oss. Hon gillade sin mössa och beställde en till som skulle vara blå och grön. Det var lite svårt att få ta på rätt färger, men nu har jag lyckats skrapa ihop tillräckligt med nystan så att mössan kunde tillverkas. Det gick snabbt en kväll framför teven.
Ett annat projekt som jag bara påbörjat är min pimpade pinnstol. Jag bestämde mig för att sticka in den i mina växtfärgade garner och göra den randig i många färger och olika bredder på ränderna. Det kommer nog fler rapporter från det arbetet innan stolen är helt inklädd.

1 kommentar:

  1. Vad läckert med en instickad pinnstol. Spännande att se den sen.
    Härliga luvor du gör också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera