lördag 7 maj 2011

#14 Mobilfodral

Nu har jag investerat i en ny mobiltelefon. Den gamla var till slut väldigt irriterande opålitlig. Mitt under samtalet stängde den av. Ibland ramlade batteriluckan av och en gång tappade jag batteriet. Nu fick det vara nog. Butiken fick ett besök och en ny HTC Desire S följde med hem. Många finesser finns det som jag inte bemästrar än.

Den nya fina mobilen måste förstås få ett fint fodral. Den gamla hade inget. Den låg lös i fickan för det mesta. Men nu satte jag igång att sticka ett fodral. Jag använde som vanligt mitt växtfärgade tvåtrådiga ullgarn och stickade rätstickning, ett framstycke och ett bakstycke, som jag sedan virkade ihop. Lite svårt är det att beräkna hur mycket det kommer att krympa vid valkningen i tvättmaskinen, men det blev helt okey, lite långt kanske, men det kan jag stå ut med. Det fungerar  alldeles utmärkt och telefonen är skyddad från repor och annat. Jag följde min vanliga beräkning som är att lägga upp 50% till för det brukar krympa med en tredjedel.

Märket på fodralet är mitt eget som jag brukar sy fast på mina egentillverkade alster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar