måndag 26 november 2012

Mormorsvantar

 För ett tag sedan skickade jag efter lite garn bland annat ett par nystan Zauberball i en härlig röd färg. Jag hade inget inplanerat utan köpte garnet ifall jag skulle komma på något att sticka. Nu har jag börjat sticka av det. Jag har inte provat Zauberball förut men det verkar vara ett väldigt drygt garn.
 Det ska bli ett par vantar när det blir klart. Mönstret hittade jag på nätet förstås. Det finns hos Alalindh. Jag använder strumpstickor nr 2,5. Markören visar var jag ska öka för tumkilen.
 Jag stickar inte hela tiden utan bara när jag sitter i soffan och slötittar på TV. Det har jag gjort en del idag. Eftersom jag är förkyld, stannade jag hemma idag. Sticka var en lagom ansträngande sysselsättning.

1 kommentar:

  1. Waoh, här har det hänt en hel del sen jag var här sist.. Både mintkyssar och fräcka ugglor..
    Sköna , fina vantar har du på gång också..

    Kram Maidi

    SvaraRadera