måndag 24 december 2012

Kasse till maken


Det har inte blivit så mycket pysslande den här hösten. Men idag på självaste julafton hann jag svänga ihop en kasse av kaffepåsar. Maken hade önskat sig en sådan och innan har jag inte hunnit sy den. Jag har en själv som jag gärna använder. Den är stadig och bra att ha till jobbet. Min har lite längre remmar så man kan bära den på axeln, men maken ville ha kortare att bära i handen. Så fick det bli. Kassen har en liten ficka på insidan och en skiva i botten klädd med en kaffepåse. Maken blev väldigt nöjd med sin julklapp.

Jag har ganska många påsar över så det kanske blir en kasse till en annan dag. På jullovet kan jag förhoppningsvis pyssla lite mer. Jag har ett par vantar att sticka klart och en beställning på en citronsjal.

God Jul, alla pysslare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar