onsdag 26 december 2012

Vantar, kofta och en gran


Då var mormorsvantarna klara att användas. De är stickade i Zauberball efter ett mönster som jag hittade hos Alalindh.



 Resåren blev fin med de vridna räta maskorna. Jag har redan börjat på ett par sockar och då stickar jag också med vridna räta maskor.


Vantarna passade så bra i färg till min nya kofta. Den har jag inte stickat själv. Den köpte jag på Naturkompaniet och gav mig själv i julklapp. Det är en modell från Fjällräven och är superskön för oss frusna.


Så en bild på något helt annat. Det blev ännu en gran gjord som julpyssel. Den här gången använde jag en katalog från Gudrun Sjödén och vek alla sidorna. Det var många sidor att vika, men granen blev en fin bordsprydnad. Det tycker även katterna som gärna leker med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar