lördag 12 februari 2011

Ny stickning


Påbörjade ännu en stickning igår - den tredje. Den ska bli en halstub. Man kan inte få för många värmande accessoarer. Jag har länge funderat på att sticka en halstub. Nu satte jag bara igång. Garnet, som heter Zafiro,  fanns i mina förråd och har säkert funnits där15-20 år. Det är en lite luddig blandning av akryl, polyamid och lite ull i en lila färg. Mönstret är superenkelt. Jag lade upp 33 m på stickor nr 9 och stickar rätstickning fram och tillbaka. Det går ganska fort och halva halstuben är redan klar. Den ska bli ca 140 cm lång. När det hela är klart ska jag sy ihop ändarna. Sen är det bara att linda den ett par varv runt halsen och gå ut i kylan. Det är soligt idag men lite kallare med flera minusgrader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar