lördag 21 november 2009

Fem tomtar och en bebis




Att virka små figurer tar inte så lång stund och prylarna tar inte så stor plats. Därför kan man ha med sig sitt pyssel överallt. Jag virkade tomtemössor på X2000 från Stockholm. Sedan fortsatte jag på rasten i skolan och hemma i soffan. Det är lagom avkopplande att virka. Hittills har det blivit fem små tomtar som kan hänga i granen. I väntan på en gran hänger de i väggklockan. Mönstret hittade jag på Fröken Elsas virkblogg. Jag använde ett ullgarn men det går lika bra att använda ett bomullsgarn.

Min senaste amigurumi är en bebis. Egentligen var det en knubbig barnängel med gloria och allt. Jag hittade mönstret på en engelskspråkig sida, Suncatcher Eyes, men jag gjorde om det till en vanlig bebis. Den är ca 15 cm hög utom hårtofsen. Garnet som jag använde är ett tvåtrådigt ullgarn som är växtfärgat. Det är roligt att använda naturmaterial. Jag tycker bebisen blev riktigt söt. Den blir en fin present till någon.

2 kommentarer:

  1. Så roligt att hitta din pysselblogg.
    Nu blir jag en ständig gäst här. ;)

    SvaraRadera
  2. Det var bl a du som inspirerade mig till att starta en pysselblogg. jag är nog lite periodare när det gäller pyssel, men just nu har det blivit en del.

    SvaraRadera