söndag 23 oktober 2011

Höstkransar

 Nu vill jag ha lite fint på vårt trädäck vid ingången till huset. Det blev så tomt där när maken bar in bordet och den gamla missionshusabänken i ladugården för vinterförvaring uppe på logen. Tujan behövde ansas till. Den växer in över räcket och skymmer rörelsedetektorn till lampan över dörren. Fram med sekatören och klipp, klipp. Klippet hamnade i en gammal trådkorg som under sommaren brukar få skydda kattmyntan från katternas alltför hårdhänta kärleksbetygelser.
Sommardahlian har fått flytta in i potatiskällaren och har blivit ersatt av en ljungplanta. Annars ser krukan vid trappan ut som tidigare. Där växer två olika sorters gräs och några silverfärgade revor. 
Två stycken höstkransar har jag bundit i helgen. Jag klippte ner några revor av humlen och snodde ihop dem till kransar. Det gick ganska enkelt trots att min vänsterhand inte har full rörlighet eller styrka än. En av kransarna ska få dekorerna någon kruka därute. Den andra ska få några dekorationer och ett fint band innan jag hänger upp den på dörren.  Det var ganska kul att fläta. Om jag hinner ska jag nog göra några fler kransar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar