torsdag 13 oktober 2011

Virkcafé nr 2

 Igår var det virkcafé igen. Tänk att det är ett helt år sedan sist. Vi hade tänkt att ordna ett till under våren, men det orkade vi inte med. Höstens höll också på att gå i stöpet. Flera som hjälpt till anmälde att de inte kunde. Till slut ordnade jag i stort sett allt själv. Jag handlade fika och dukade upp i serveringsluckan. Min amn tittade in på vägen hem från jobbet. Han fick koka kaffet och servera. Innan han åkte hem diskade han.
Eftersom vi inte gjort så mycket reklam för virkcaféet räknade jag inte med så många.  Vi blev väl 12 till slut. Vi som var där hade i alla fall trevligt. Alla åldrar var med, från 11 till 65++. En kille och resten damer. Det fanns en man till i ett annat rum. Han målade och fick lite fika han också.
En del stickade, andra virkade. Mormorsrutor var inne. Jag hade med lite restgarner och virknålar till dem som ville pröva på.
Kvällen avslutades med en liten andakt. Jag läste en dikt av årets nobelpristagare i litteratur Tomas Tranströmer som heter Romanska bågar. Dessutom påminde jag om Paulus ord i korintierbrevet. Han skriver att vi är ett tempel där den helige Ande bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar