tisdag 22 juni 2010

Betonggjutarträff

Det var roligt att plocka fram betonggjutarprylarna igen. De har varit undanstuvade i potatiskällaren sedan förra sommaren. Nu kom de fram igen inför vår bloggträff med betonggjutning på programmet.


Själv gjöt jag bara två små ljusstakar i muffinsformar av silikon. Eftersom jag gjutit förut fick jag agera instruktör. Det kommer säkert fler bilder på betongföremål som jag gjutit längre fram. 


Om ni vill veta mer om man vi gjorde på träffen, kan ni kolla på min andra blogg.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du ville förklara, det är så skönt att äntligen förstå vad det betyder! Särskilt i dessa kretsar...!

    SvaraRadera
  2. Jag blir bara så avundsjuk.
    Runt mig, i min bekantskapskrets eller på jobbet finns det absolut ingen som håller på med något slags pyssel. Gjuta i betong skulle jag verkligen vilja lära mig.
    Ha i alla fall en skön midsommar och

    Kram från mig

    SvaraRadera