fredag 18 juni 2010

Somrig dörrkrans

Det gamla mosshjärtan som satt på dörren hela vintern fick sitta kvar alldeles för länge. Sedan har det varit tomt ett tag. Nu har jag tagit tag i det problemet. Jag hittade ett bra förslag på dörrkrans när jag kollade in några andra pysselbloggar. I eftermiddag skred jag till verket.

Kransen har en gammal halmkrans till stomme. Jag lindade med tygtrasor. För övrigt består kransen av liljekonvaljeblad och gräslöksblommor. Båda finns i rikliga mängder häromkring. Beskrivningen hittade jag här. Jag  gjorde lite annorlunda med bladen. I stället för att skära vek jag bladet och klippte två jack. Det gick lika bra tror jag. Nu sitter kransen på dörren. Vi får se hur länge den varar.

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig krans! Hade tänkt göra en dörrkrans till midsommar med blåklint, vallmo och prästkrage men såg idag att blåklinten har blommat över redan :-(

    SvaraRadera
  2. Du har alltså gjort den kransen!
    Kul.
    Kanske ska göra en jag också. ;)

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev din krans, roligt när man gör det själv.
    Kram annika

    SvaraRadera
  4. Åh, jag var inne på den sidan efter det att du och Ingela gillat den på fb. Och denna kransen fastande jag verkligen för. Då kanske jag får se i verkligheten hur den görs när jag knackar på os dig =)
    Superfin!!

    SvaraRadera
  5. Jag blir så glad varje gång jag hittar något nytt tips och det här var ett av dom. Jättefin krans du gjort. Hoppas den håller sig länge.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Superfin... fick en idé.... kanske,kanske man kunde göra något med den uttjänta julkransen

    SvaraRadera