söndag 13 juni 2010

Jag har fått en Award


Det trodde jag aldrig att jag skulle få - en award. Hos många andra bloggare har jag sett olika sådana. Men inte trodde jag att jag skulle bli utvald. Tack Virkhörnan! Man blir glad när någon uppskattar det man gör.

Med awarden följer förstås några regler.

* Kopiera in awardbilden i sin blogg för att visa att man fått den.
* Tacka och länka den som nominerade en - nominera sju andra bloggare och länka till dem för att sprida lite glädje.
* berätta sju intressanta saker om dig själv.


Bilden har jag med och tackat Virkhörnan har jag gjort. Då ska jag nominera 7 andra. Det är inte lätt att välja ut bara 7. Det finns så många bra. Här kommer de jag valt:


Då återstår bara att berätta 7 intessanta saker om mig själv. Här är vad jag väljer att berätta. Hoppas ni tycker de är intressanta.
  1. Jag kör motorcykel ibland. Har en röd gammal Honda CB40N från 1982. Den har varit min sedan 1985 då jag fick den av min man.
  2. Jag bor på landet och gillar att gå i skogen med min hund, en Parson Russell-terrier som är 5 år gammal.
  3. Jag gillar att påta i trädgården och har en stor sådan här på landet. har alltid olika trädgårdsprojekt på gång.
  4. Jag är mellanstadielärare och utbildad montessorilärare. Undervisar just nu mest i matte, NO och engelska.
  5. Jag är kristen och tillhör Forsheda Missionskyrka. Skriver ibland om min tro på min andra blogg, Ingas Tankställe.
  6. Jag har 2,5 barn och är alltså helt normal enligt statistiken. Två egna pojkar, 19 och 24 år gamla, och en fosterpojke, som bodde hos oss några år när han kom till Sverige som flykting från Eritrea.
  7. Jag gillar att sjunga och sjunger i kör ibland. Senast sjöng jag tillsammans med mina kollegor på skolavslutningen. Vi sjöng "Det gåtfulla folket".
Nu vet ni något mer om mig. Att jag gillar att pyssla med många olika saker skrev jag inte. Det tog jag för självklart att ni förstår om ni läser min blogg.

Ha en bra sommardag!

4 kommentarer:

  1. Hej! Tack för awarden :)

    Och som tur var gick virkningen att rädda, den fick ta sig ett bad så var den okej sedan. Tur det :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Jag gillar din bakgrund också, det var snyggt med träet. Tack för din positiva kommentar på min blogg! Har varit ute på mc-tur idag med, 20 mil blev det... Jag gillar de gamla hondorna, de har charm :-)

    SvaraRadera
  3. Grattis till awarden!!!
    Inte trodde jag heller att jag någonsin skulle få en sådan för det finns så många fina bloggar.
    Men visst är det roligt att bli uppskattad för det man gör.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Tack snälla!
    /Njut av ledigheten

    SvaraRadera