torsdag 2 september 2010

Nya fynd

Äntligen har jag hittat min tekanna. Det är inte så att jag har slarvat bort den. Jag hittade en tekanna som jag sneglat åt på nätet i flera år men inte hittat i någon affär. Men idag fanns den där i ett skyltfönster till en tebod mitt i Göteborg. Den bara måste jag ha fast den var ganska dyr. Om jag inte hade köpt den skulle jag ångrat det hundra gånger.
Kisse undrar vad det är för ny pryl - en tekanna!
Tekannan är gjord i gjutjärn och kommer från Japan. Märket är Satake. Jag köpte också ett värmeställ till den. Den rymmer 6-7 dl och lagom för två personer. Dessutom inhandlade jag ett grönt te som kallades Japansk vår. Så nu ska det drickas te i höst. Ja, det brukar jag ju göra så det blir ingen nyhet.

Gammal nystmaskin
Jag var i Göteborg på studiebesök med kollegorna. Det blev en mycket trevlig dag. När jag kom hem, fick jag en gammal nystmaskin. Svärfar och min man håller på a röja hemma hos svärfar. Då hade de hittat den i källaren. Det passade mig alldeles utmärkt eftersom jag ska nysta några härvor till min kofta som jag skrev om i förra inlägget. Det ska bli spännande att om jag får den att funka.

1 kommentar:

  1. Underbar tekanna! Får jag syn på den så kommer jag att köpa den :) Jag är beroende av te, dricker flera muggar varje dag.
    Kram Annika

    SvaraRadera