tisdag 19 oktober 2010

Bukett med vackra lönnrosor

För någon vecka sedan hittade jag en så vacker bukett hos Villa Grönskog. Den var gjord av lönnlöv och såg ut som en brudbukett med rosor. Genast väcktes skaparlusten. En sådan bara måste jag göra.. Nu har jag prövat och det var ganska enkelt.

Man behöver faktiskt inte vara så petigt noga. Det blir vackert ändå. Kanske inte lika vackert som hos Villa Grönskog. Men jag blev väldigt nöjd med min bukett i alla fall. Man behöver vackra lönnlöv, grön blomstertråd och en tång att bita av tråden med.

Rosorna görs av några lönnlöv som viks och rullas. Jag använde fyra löv till varje ros. Sedan band jag åt den med tråden. Jag fick ihop nio rosor av de löv som jag plockade på hundrundan i eftermiddags. Några löv sparade jag och arrangerade runt om rosorna. Visst blev det fint!

1 kommentar: