onsdag 13 oktober 2010

Uppifrånochnerkofta

Äntligen är koftan färdig och kan användas nu när dagarna blir kallare. Det blev knappar, men bara fyra på den övre halvan av framkanten. Jag plockade upp maskor längs framkanten och stickade mosstickning precis som vid de andra kanterna. Först plockade jag upp för få maskor så att framstycket bubblade sig mot framkanten. Det var inte bra, så det repade jag upp. Sedan lade jag upp lite fler maskor och då blev det bättre. Jag är inte helt nöjd med framkanten men nu får det vara "good enough". Knapparna är i trä. Jag ville ha dem i ett naturmaterial och inte i plast. Imorgon ska jag inviga koftan, som alldeles säkert kommer att bli en riktig favorit.

Tack, Tant Kofta, för din underbara beskrivning! Garnet är Vålbergsgarn i färgerna Ljung och Akleja. Jag skickade efter det från KarMa.




5 kommentarer:

  1. Vilken mysig kofta, ser riktigt skön och varm ut!

    SvaraRadera
  2. Den ser jättefin ut! Härliga färger också. Den kommer du säkert ha mkt glädje av!

    SvaraRadera
  3. Det tror jag det, att den koftan kommer att bli en favorit alltså.
    Den ser jättego ut.

    Kram Maidi

    SvaraRadera