söndag 11 juli 2010

Disktrasa "Linoleum"

Det blev många inlägg idag. Ibland samlar man på sig och blir klar med flera saker samtidigt. 

Den här disktrasan gjorde jag när jag ville ha ett lite mindre arbete. Den såg så rolig ut att göra och det var den. Jag använde ett garn i bomull och lite lin och stickor 3,5. Mönstret finns på engelska på Ravelry. För att komma åt det fria mönstret måste man logga in. Det är gratis att vara med och där finns mycket spännande att titta på och bli inspirerad av.

Disktrasan är klar
Det här ska bli en handduk
När disktrasan var klar, ville jag fortsätta med mönstret för det var så roligt att sticka efter det. Nu lade jag upp lite fler maskor för jag vill göra en handduk. Garnet är i bomull och akryl. När man väl lärt sig mönstret och förstått hur det fungerar, är det inte svårt att sticka på egen hand.


2 kommentarer:

  1. Flitens lampa lyser här hos dig också ser jag. Dominotunikan blev ju hur fin som helst och dina trasor är ju nästan för fina att användas.
    Nu ska jag ut och måla i hettan så ha det så bra.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Gillar mönstret!
    Ser så härliga ut:)
    Kram Annika

    SvaraRadera