lördag 31 juli 2010

MC-utflykt ger nya idéer

På sommaren kan man ta sköna turer med motorcykeln. Det gjorde vi idag. Medan alla samlades vid macken i Öhr passade jag på att besöka det mysiga lantcaféet. Där fanns det fika att köpa och gammaldags godis. Inredningen förde oss tillbaka i tiden. Vi fikade inte här utan fortsatte till ett annat ställe. Jag berättar mer om detta på min andra blogg

Lantcaféet i Öhr

Inne i caféet fanns mycket gott

Bredvid caféet fanns både ett loppis/antikbod och en plantskola. Jag hann med att besöka plantskolan. Om vi inte hade åkt motorcykel utan bil hade jag säkert kommit hem med flera plantor och några andra mysiga saker. Nu fick jag nöja mig med foton och en och annan idé att förverkliga. Det fanns många trevliga trädgårdsprydnader bl a  mulliga hönor på pinnar och dito flygande damer. Inne i affären fanns hur mycket spännande som helst. Jag fastnade framför allt för några mysiga blomsterkuddar i vit eller grå filt. De verkar inte helt omöjliga att tillverka själv. Annars kanske man kan hinna med en tur till Öhr med bilen innan sommaren är slut. Då kanske man kan besöka fler loppis i de trakterna.

Öhrs plantskola

Mulliga hönor på skaft

Mulliga flygande damer på skaft

Mysiga blomsterkuddar i filt
Imorgon ska vi ut på en ny MC-tur. Vi kanske hittar fler roliga ställen då. För övrigt fortsätter jag att sticka på min stora UFO-sjal. Sakta men säkert växer den. Den ska bli klar i sommar har jag lovat mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar