onsdag 14 juli 2010

Rosa betongrosor

Rosor och hjärtan 
Mina rosa betongrosor blev hyfsat bra. Jag krängde ur dem ur formen idag. Visst fanns det en del små skavanker och hål efter luftbubblor som jag inte lyckats få bort. Men det gör inte så mycket. 

Mina hjärtan blev också ganska bra. De lossnade fint ur metallformarna. Jag hade inte behövt vara orolig för det. De blev inte riktigt lika fina som de jag gjorde förra året eller om det var året innan. Den formen har försvunnit eller så kastade jag den för att den gick sönder. jag ska försöka hitta en liknande igen.

Både rosor och hjärtan ska få gjutas in i vanlig grå betong till plattor eller tavlor, när jag hinner. Det blir en annan dag.


För övrigt växer mitt senaste stickprojekt, handduken med linoleummönster. jag har stickat två tredjedelar nu. Den blir riktigt bra. Garnet är jätteskönt att sticka i och passar till mönstret som framträder tydligt.

3 kommentarer:

  1. Skavanker eller ej(jagserdåinga) jag tycker rosorna och hjärtarna är jättefina

    SvaraRadera
  2. Så fina rosorna blev!!! Jag jagar rosformar från och med nu =)

    SvaraRadera