onsdag 5 januari 2011

#2 Shalom Cardigan

Arbete nr 2 är klart för i år. Det blev den mörkgröna västen som jag stickat efter ett mönster av Meghan McFarlane som hon kallat Shalom Cardigan. Jag stickade den i Pigans merinoull med stickor nr 6. Den finns bara i en storlek och jag tror jag egentligen skulle behöva göra modellen lite större och framför allt längre. Jag gillar tröjor som går ner över stussen. Den är i alla fall otroligt varm och skön. Oftast behöver man mest ha något varmt över axlarna. Den här modellen sitter bra upptill, men den är öppen fram och saknar ärmar. Den knäpps med en stor knapp. Jag kommer säkert att ha den på när jag sitter vid datorn eller när jag stickar.
Okets ribbmönster

4 kommentarer:

  1. ramlade precis in här och oj så duktig du är! Jättefin!

    SvaraRadera
  2. Så söt modell! Jättefin. Ser att du har fått in en kise här uppe också :-) Trevligt.

    SvaraRadera
  3. Kisen heter Sammy och bor hos oss.

    SvaraRadera
  4. Jättefin kofta! Precis en sån modell som jag letat efter. Synd att beskrivning är på engelska. Är det stickad på rundsticka?

    SvaraRadera