måndag 31 januari 2011

#7 Strumpor med vridna maskor


Mina strumpor med vridna maskor är nu klara. Det var roligt att sticka dem eftersom de hade ett mönster som bildades av vridna maskor. Det blev lite roligare att sticka när det inte bara var räta maskor runt runt.


Mönstret heter Riff och är på engelska. Jag hittade det på Knitty. Lite krångligt att tolka men jag lärde mig med tiden. Därför är dess strumpor inte helt perfekta. jag ser dem som övningsexemplar. De blev lite för långa i foten för att passa mig perfekt. De är ganska smala vilket passar min fot. Men jag tror jag vet vem som skulle kunna ha dessa strumpor. Vi får se om de passar personen ifråga.


Nästa par jag stickar ska jag ändra lite i mönstret för. Jag tänker sätta igång direkt och sticka ett par till fast i en annan färg. garnet heter Regia från Coats och stickorna är nr 2,5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar