tisdag 4 januari 2011

#1 Strumpor till gubben

Nu är äntligen makens strumpor klara. Han tog på sig dem direkt och är mycket nöjd med resultatet. Själv är jag nöjd mina. Jag har nu använt dem nästan dagligen i ett par månader. De är varma och sköna trots att de är ganska tunna. Resåren töjer sig så de sitter inte åt vilket maken inte gillar när strumpor gör. Jag tvättar dem för hand och hänger upp dem över natten. Sedan är de klara att ta på igen nästa dag.

Jag kommer säkert att sticka fler strumpor efter samma mönster och i samma garn. Man kan ganska lätt variera mönstret lite. Jag skulle gärna vilja sticka ett par med lite längre skaft. Vi får se. Det finns ju fler arbeten som är på gång och som behöver avslutas innan jag påbörjar något nytt.

1 kommentar:

  1. vilka fina strumpor, tror jag det att han blev glad för dem.

    SvaraRadera