fredag 7 januari 2011

#3 Pulsvärmande muddar


Jag fryser ofta om handlederna. Särskilt nu på vintern. Jag fryser om fötterna också. Ibland fryser hela jag. Man läcker ju en hel del värme vid handlederna känns det som. Därför är det bra med pulsvärmande muddar. Jag har brukat använda nederdelen på avklippta ärmar från en kofta som jag tovade i maskinen. Det hade gått hål på den så jag återbrukade den på flera olika sätt. De är sköna men man kan ju ha flera att välja mellan.


Det finns alltid något garn i mina gömmor som kan användas till små arbeten som ett par muddar. Först stickade jag i ett väldigt tunt garn, men det blev inte så bra. Så jag repade upp det och stickade i ett tvåtrådigt ullgarn. Ullgarnet sticks lite men man vänjer sig. Mönstret heter Annas muddar och det finns hos Stickfrossa. Man lärde sig det utantill ganska fort. jag gillar den fina spetskanten. Jag följde inte riktigt mönstret. I stället för en resårkant med två räta varv följda av två aviga varv ovanför spetsen valde jag att sticka rätstickning. Det funkade bra det också.

2 kommentarer: